Abilitatile bune de comunicare sunt esentiale in cazul oricarui lider. In lumea corporatista de astazi, un lider comunica zilnic cu oamenii din subordine, cu clientii, cu persoane din mass-media, cu actionari, investitori si asa mai departe. In comunicarea eficienta sta secretul tranzactiilor reusite, al negocierilor si al lucrului cu oamenii. Daca un lider reuseste sa formeze o conexiune cu cei cu care interactioneaza, prin gesturi, prin modul cum se prezinta si cum se exprima, poate realiza mult mai multe.
Un lider trebuie sa ii faca pe ceilalti sa se simta speciali. De ce unii lideri au atat de mult succes? Pentru ca reusesc sa creeze o conexiune cu ascultatorii prin modul cum comunica. Prin modul cum vorbesc, prin gesturi, prin limbajul corpului, prin mentinerea contactului vizual reusesc sa induca anumite sentimente oamenilor care conteaza.
Fiecare organizatie, politica, economica sau de alt tip, are un obiectiv. Exista un set de valori, strategii si proceduri pe care oricine trebuie sa le urmareasca pentru a atinge acele obiective. A face toate persoanele dintr-o organizatie sa realizeze ca obiectivele sunt importante tine tot de lider. El trebuie sa ii convinga pe toti despre viziunea companiei, trebuie sa inspire si sa fie increzator de o asa maniera incat ceilalti sa preia initiativa si sa porneasca pasii spre realizarea acelei viziuni.
Clar si consistent, un lider trebuie sa fie si un model de comportament, un bun ascultator si de asemenea trebuie sa fie carismatic. Contrar parerii generale formate, abilitatile bune de comunicare pot fi formate de fiecare persoana in parte, prin practica si exercitiu. Oricine poate sa isi informeze angajatii si clientii despre produsele si serviciile companiei, despre politicile acesteia, despre strategiile de marketing sau alte lucruri, insa in sarcina unui adevarat lider sta acea transformare la care se poate ajunge intr-o organizatie, si asta numai printr-o comunicare eficienta.