Alimente vegetariene bogate in fier

spirulina

Desi carnea are beneficiile ei, asta nu inseamna ca vegetalele nu ne-ar putea mentine in viata; ba, din contra, multe dintre ele pot fi superioare celor animale. Plantele sunt o sursa foarte buna de fier, spre exemplu. Beneficiile consumului de fructe si legume este binecunoscut, fiind recomandate in orice tip de dieta. In loc sa luam suplimente, cand nu ne sunt neaparat necesare, o salata sau o mica gustare facuta din aceste mici miracole ale naturii ne ajuta mai mult decat ati putea crede.

Spanacul este o sursa incredibila de fier, pe langa asta avand si un continut mare de proteine vegetale, magneziu si vitaminele A, C si B9 – trebuie sa mentionez ca vitamine C mareste capacitatea unui organism de a absorbi fierul.

Lintea poate fi folosita ca inlocuitor pentru carne. Pe langa faptul ca e foarte delicioasa, aceasta contine vitamina B, magneziu, potasiu, fibre, fier si proteine si nici nu contine colesterol sau grasimi. Spirulina contine 80% din doza recomandata pe zi din fier, proteina si vitaminele A, B6 si B12. Nu e nevoie decat sa adaugi o lingurita in piureul de fructe.

Nautul poate fi folosit in humus, supe si salate, fiind bogat in fier, proteine si vitamina B. Fulgii de ovaz contin vitamine, magneziu, fier si carbohidrati sanatosi, oferindu-ti energie. Fasolea este si ea o sursa foarte buna de fier, insa deoarece este destul de greu de digerat de stomac se indica sa fie gatite prin fierbere tare sau poti sa le consumi cu un supliment digestiv enzimatic.

Am lasat ce e mai bun pentru sfarsit: Ciocolata. Fie ca o consumati in forma pura sau sub forma de ciocolata amaruie, aceasta iti face plinul cu fier. Pe langa acesta, ciocolata mai este si bogata in magneziu, zinc, fibre si cupru, precum si in grasimi sanatoase, de care are nevoie organismul uman. Aveti grija, insa: varietatile bogate in lapte trebuie evitate.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *